Overijse ziet zijn IJse weer

Ik heb mijn wekelijks rondje fitness weer gedaan, op de halfautomaat zoals gewoonlijk. Ik kom niet in de body-buildinghoek maar anderen wel. Dit bleek uit de dierlijke kreten die daar vandaan kwamen. Ik noem het de testosteron-hoek. In een indringende macho geur vermengd met zweet en zware toetsen van testosteron proberen jonge gasten er hun spierballen nog imposanter te maken. Er zijn ook regelmatig mannen van middelbare leeftijd te vinden. Zij doen hun uiterste best hun bierbuik naar hun bovenarmen te verplaatsen. Dat moet een pijnlijke operatie zijn want het lokt hartverscheurende kreten uit die je in eerste instantie onmiddellijk 112 zouden doen bellen.

Maar in tweede instantie besef je dan dat het slechts de testosteron hoek is.. Als er vrouwen in de buurt zijn doen ze allemaal nog meer hun best. Met de laatste verbouwing heeft de eigenaar de testosteronhoek naar achteren verplaatst in een poging de doortocht naar de gymzaal wat vrouwvriendelijker te maken. Maar ik ben bang dat het dan toch ook geluiddicht gemaakt moet worden.. Ik doe er mijn rondje oefeningen met mijn oortjes in en mijn favo muziek aan, maar dat houdt de kreten ook niet tegen.

Marktplein met allure
Zoals gewoonlijk eindig ik met de loopband. Dit keer doe ik slechts de halve tijd, de andere helft kan buiten. Dat geeft ook de kans even te genieten van Overijse dat almaar mooier wordt. Rond het fitness centrum de ‘Watermolen’ krijg je een mooi beeld van het opnieuw ingerichte marktplein. De IJse ging daar vroeger, na het passeren van de echte watermolen, ondergronds tot ruim voorbij het centrum. De nieuwe inrichting heeft de IJse weer zichtbaar gemaakt, in een stylistische vorm. Niet meer natuurlijk meanderend zoals hij ooit deed, maar nu is hij smaakvol ingebed in zijn nieuwe bebouwde omgeving. Een hele grote vijver aan de overkant met beplanting rondom moet zich nog verder ontwikkelen, maar zal het beeld vervolmaken. Na jaren van verwaarlozing krijgt het marktplein nu weer allure en past het bij de prachtige S-bocht en winkelstraat.

IMG_1377

Watermolen Overijse

IMG_1380

Vijver met heuse boulevard

IMG_1386

De IJse toont zich weer

Geef een reactie

The Risk-Monger

Let's examine hard decisions!

TV Olen

U hoeft dit niet te lezen.

eunmask

WE REVEAL WHAT THE EU AND THE MEDIA TRY TO CONCEAL

JunkScience.com

All the junk that’s fit to debunk.

NOT A LOT OF PEOPLE KNOW THAT

“We do not believe any group of men adequate enough or wise enough to operate without scrutiny or without criticism. We know that the only way to avoid error is to detect it, that the only way to detect it is to be free to inquire. We know that in secrecy error undetected will flourish and subvert”. - J Robert Oppenheimer.

straffe madammen

maakt vrouwen zichtbaar in de media, op congrespodia en in bedrijven

Climate of Sophistry

Climate science is sophistry...i.e., BS.

