Culinaire verrassing

HertogJan

Toen ik solliciteerde na mijn promotie-baan aan de Nijmeegse Universiteit werd ik  plots gebeld door Rijkswaterstaat Groningen en hoorde ik dat ik de baan ‘milieubeleidsmedewerker’ had gekregen. Dat was, na vele afwijzingen, een grote en onverwachte verrassing. Ik was waarschijnlijk even uit het veld geslagen want de PZ man zei lachend: ‘Ja, Ja, dat is het risico van solliciteren: dat je wordt aangenomen’.

Eenzelfde gevoel had ik toen ik pas een prijsje won voor een culinair schrijfsel. Het Senioren e-magazine SenNetMagazine (Ja, ja, ik val overtuigend in de doelgroep) had een prijsvraag uitgeschreven waarbij je een lovend stukje moest schrijven voor Hertog Jan, een *** Restaurant in Brugge. Er waren 3 cheques van 75 € te vergeven. Zonder verder precies naar het Restaurant te kijken schreef ik dit:

Hertog Jan;
Dit is niet ‘op restaurant gaan’ of ‘uit eten’. Vergeet gangen en menu’s, zet uw culinaire verwachtingen even opzij, want dit is de overtreffende trap. Stap in een festival van smaken op een afwisseling van culinaire wondertjes. Geef u over aan de vakkundige chef en zijn team en laat u meevoeren op een rollercoaster van smaaksensaties en kunstwerkjes. Uw menu wordt naadloos onderdeel van een avondvullend programma met voortdurend afwisselende sensaties.
Na een eerste opwarming wordt u vakkundig begeleid naar diverse hoogtepunten van culinair genot. Ongekende smaaksensaties en oogstrelende creaties zullen geleidelijk overgaan in mooie zoete afrondingen die zorgen voor een apotheose die in uw geheugen verankerd blijft. Onze sommelier zet al uw zintuigen op extra scherp met een uitgekiende selectie van wijnen. Uw smaakpapillen worden verwend tot ongekende hoogten om een onuitwisbare indruk achter te laten.

Gisteren kreeg ik een email dat ik een cheque gewonnen had en vandaag zag ik in SenNet dat ik tweede werd, zie hier. Dat was leuk nieuws, dus toch maar eens gekeken op de site van Hertog Jan. Dat ziet er aanlokkelijk uit, maar de prijzen zijn er sky-high. Van die 75€ kun je net een voorgerecht betalen.. Tja, eerst de cheque maar eens afwachten.. En weer wat geleerd:

Het risico van meedoen aan een prijsvraag is dat je wat wint.

zeevruchten2 

Tags: , , ,

Geef een reactie

The Risk-Monger

Let's examine hard decisions!

TV Olen

U hoeft dit niet te lezen.

eunmask

WE REVEAL WHAT THE EU AND THE MEDIA TRY TO CONCEAL

JunkScience.com

All the junk that’s fit to debunk.

NOT A LOT OF PEOPLE KNOW THAT

“We do not believe any group of men adequate enough or wise enough to operate without scrutiny or without criticism. We know that the only way to avoid error is to detect it, that the only way to detect it is to be free to inquire. We know that in secrecy error undetected will flourish and subvert”. - J Robert Oppenheimer.

straffe madammen

maakt vrouwen zichtbaar in de media, op congrespodia en in bedrijven

Climate of Sophistry

Climate science is sophistry...i.e., BS.

