Dolle pret op het internet

Daar lijkt het wel een beetje op de laatste tijd, voor mij dan toch. Hier al een tijdje niet meer gepost, maar elders was het dolle pret! Het is fascinerend, vind ik, de publikatie-mogelijkheden van internet. En ik ben vermoedelijk nog niet halverwege met het  ontdekken. Onlangs ben ik ook aan het twitteren geslagen, vooral om wat gevoel voor de mogelijkheden te krijgen. Zo ontdekte ik dat ik er al een (negatieve) mening over had voordat ik het echt kende. Natuurlijk is er veel onzin op twitter, net als elders op het internet. Maar dat geldt ook voor gedrukte media.

Twitteren is delen van informatie
Via twitter kun je van alles delen. Soms grappige ideeën of goede vondsten, zoals deze. Of slimme gedachten die je wil delen met ‘de mensheid’. Maar bovenal is het voor mij het bredere bekendheid geven aan publikaties die de moeite waard zijn. Met een ‘link-verkorter’ zoals http://www.goo.gl maak je een link kort (!) en kun je hem inbedden in een tweet en de wereld insturen. ‘Jouw’ wereld dan, wat afhangt van je ‘connections’. Hoe meer ‘ge-connect’ hoe groter die wereld, dus let’s connect. Volg mij en ik volg jou !

E-nieuws is nieuw nieuws
Maar er is meer. E-nieuwsbrieven, facebook, en dan de wereld van de blogs. Zouden we ècht nog kranten lezen over 5 jaar ? Ik lees hem nu al op mijn ipad. Zoals communicatie-professor Smit het op DWDD eens zei:

Waarom zouden we over 5 jaar nog dood hout met oud nieuws naar 1 miljoen voordeuren vervoeren ??

Bovendien lees ik de krant steeds minder en lees ik steeds meer op de blogosfeer. Die is veel uitgebreider en -als je de weg weet- ook veel informatiever. Zie deze blog met daarin ‘nieuws’ uit de Groene dat al in 2011 op de blogosfeer te lezen was. Kies maar: betalen voor een abonnement op de krant (heeel) oud nieuws, of gratis het internet afschuimen…

Terug naar de dolle pret
Ik heb her en der het een en ander gepost en ik post hier de links maar even. Er zal in dit CMS programma vast wel een manier zijn om interessante links te linken en ‘archiveren’ maar tot nader order parkeer ik ze maar hier. Mijn lente-blog verscheen ook hier en daarna heb ik nog een serieuzer verhaal voor SenNet geschreven over Johnny Thijs, de voormalige CEO van BPost. Op climategate verscheen deze blog en deze, die kort daarna ook op DDS verschenen, hier en hier.

Het allermooiste is natuurlijk ook nog dat internet veel inter-actiever is dan dat dode hout..!

Nog meer machtig mooi dood hout, maar maagdelijk en niet ‘bedrukt’ – foto’s P Boekhoorn.

Plataan 002Plataan 008 (1)

 Plataan 009 schors 0005

 

 

 

 

 

 

 

Schors levert wonderlijke composities, als je er oog voor hebt, bedankt Paul!

Tags: , , ,

Geef een reactie

The Risk-Monger

Let's examine hard decisions!

TV Olen

U hoeft dit niet te lezen.

eunmask

WE REVEAL WHAT THE EU AND THE MEDIA TRY TO CONCEAL

JunkScience.com

All the junk that’s fit to debunk.

NOT A LOT OF PEOPLE KNOW THAT

“We do not believe any group of men adequate enough or wise enough to operate without scrutiny or without criticism. We know that the only way to avoid error is to detect it, that the only way to detect it is to be free to inquire. We know that in secrecy error undetected will flourish and subvert”. - J Robert Oppenheimer.

straffe madammen

maakt vrouwen zichtbaar in de media, op congrespodia en in bedrijven

Climate of Sophistry

Climate science is sophistry...i.e., BS.

