Dat lucht op, even stop met de gallop!


image

De mens is maar een vreemd wezen. Neem mezelf bijvoorbeeld. Na een supersnelle passage van de security hebben we nog zo’n 3 uur te gaan voor het vertrek van onze vlucht naar Vancouver. Nog 3 uur wachten? En ik vind het heerlijk! 3 uur om wat te lezen,

schrijven, weg te dromen, maar bovenal niets te moeten. Die 3 uur voelt helemaal leeg, heerlijk. In mijn ‘werk-galop’ zou ik dat verloren tijd vinden. Ik zou het automatisch gaan vullen met nog ‘wat werken’ of iets semi-nuttigs.

Gek is het ook dat ik die galop toch leuk vind en het vermoedelijk over een paar weken weer zal gaan missen. Maar nu is het heerlijk de teugels te vieren. Drie lege uren zijn me welkom, dat is een goed teken. Ik ben van de galop al in de draf en laat de teugels zonder moeite verder vieren.
Na enkele nogal hectische ‘nieuwe functie opstart’ weken nu even de harde schijf laten afkoelen. Als apocalyps van die weken gisteren in een onheilspellend onweer en zondvloed-achtige regen richting Schiphol gereden. Maar dat ging al relaxed, de omgeving gleed van me af als regen van een eend. Elk half uur schakelde mijn automaat een tandje lager.

‘Mind your step, mind your step’ zegt de ingeblikte dame van de rolvloer op Schiphol voortdurend. Het herinnert dit keer niet aan drukke werkuren. 9 nòg legere uren voor me, want we vertrekken mid-day en komen iets na mid-day weer aan. 9 uur vliegen met 9 uur tijdsverschil lost de tijd direct op als het ware. Uren zo maar kado, geheel vrij te besteden. Wat een mooie start van de vakantie, ik ben er helemaal klaar voor. Beetje lezen, beetje schrijven, beetje slapen, beetje … niks. Heerlijk, en dan moet ‘het’ nog beginnen.

Tags:

One response to “Dat lucht op, even stop met de gallop!”

  1. Myriam says :

    Geniet er van hoor!!!!

    Like

Geef een reactie

The Risk-Monger

Let's examine hard decisions!

TV Olen

U hoeft dit niet te lezen.

eunmask

WE REVEAL WHAT THE EU AND THE MEDIA TRY TO CONCEAL

JunkScience.com

All the junk that’s fit to debunk.

NOT A LOT OF PEOPLE KNOW THAT

“We do not believe any group of men adequate enough or wise enough to operate without scrutiny or without criticism. We know that the only way to avoid error is to detect it, that the only way to detect it is to be free to inquire. We know that in secrecy error undetected will flourish and subvert”. - J Robert Oppenheimer.

straffe madammen

maakt vrouwen zichtbaar in de media, op congrespodia en in bedrijven

Climate of Sophistry

Climate science is sophistry...i.e., BS.

