Ontmoetingen onderweg

image

Overduidelijke Canadezen wachten in de check-in rij achter ons. Stevige bergschoenen, robuuste trekkersbroek met vele handige zakken en nòg meer zakken in zo’n kaki mediumlang jack zonder mouwen. Semi-militair uitgerust zeg maar, klaar voor lange trektochten

met een hoog zelfredzaamheidsniveau. Uiteraard hoort daar een wat wilde baard en een pet bij, prototypisch!. Een vriendelijke knik van terug gaf aan dat ze open stonden voor contact. Zij zijn van Vancouver en in die paar minuten wachten doen we nog wat tips op. En groeit mijn enthousiasme voor Vancouver en Canada nog een beetje; wat een vriendelijkheid!

Maar niet van elke babbel wordt ik enthousiast, in dit geval was het mijn keuze wie ik aansprak. Dat doe je gebaseerd op je inschatting, dus eigenlijk op je vooroordeel. Dat klinkt negatief maar vooroordelen hebben we allemaal. En dat mag, vindt Dalrymple zoals ik net las in een interview met hem. Dat is zelfs een nuttige voorzichtigheid die je voor stommiteiten kan behoeden vindt hij. mits je bereid bent ze bij te stellen.

Maar in een vliegtuigstoel speelt dat geen rol meer, dan heb je geen keus. Als je vooroordeel over je niet-gekozen buurvrouw je ‘nee’ influistert kun je enkel nog proberen te vermijden die kant op te kijken. Soms helpt dat om contact te ontlopen. Maar sommige mensen breken net iets tè gemakkelijk binnen in je privé leven. Na een heel korte inleiding en ‘wij zijn 2 dagen in Vancouver’ komt al de vraag ‘jullie ook’? Té direct omdat Ik nog niet heel veel zin had mijn verhaal te delen. ‘Ja wij ook’ moet ik wel. ‘En daarna huren we een camper’ probeer ik om enigszins het initiatief terug te winnen. 

‘Ja wij ook en wat voor een hebben jullie dan?’ vervolgt ze haar onschuldig lijkende inquisitie. ‘Bij Cruising Canada geloof ik, we wilden eigenlijk een 19-voeter maar die waren er

niet meer’. ‘Ah ja, dan heb vast en zeker zo’n 25-voeter, die zie je heel veel ja’. ‘Ja zo’n 25 hebben we ook al vaker gehad, in Amerika’. ‘Is prima hoor, maar dan heb je wel zo’n bed waar je over mekaar heen moet klimmen als je er ’s nachts uit moet om te plassen’. O jee, mijn voorgevoel slaat weer alarm. Bespaar me alsjeblieft verdere details denk ik. 

Onbewust maak je je daar toch al een beetje een voorstelling van. Gelukkig slechts kort en nog vaag want ik probeer krachtig die gedachte te onderdrukken. Temeer omdat ik even geleden zag hoe ze met haar omvangrijke middel en dito achterwerk moeizaam in de stoel naast me probeerde te landen. Een soort omgekeerde lancering na een moeizaam in stelling brengen. Zuchten en steunen en een goed moment afwachten om de onomkeerbare daling in te zetten. Vlak voor de touch-down vreesde ik even voor het meubilair maar wonderwel bleek ze er nog net in te passen. 

‘Daarom hebben wij nu een 31, die heeft een bed midden achter dan kun je er aan twee kanten uit’. ‘Ah ja..’ mompel ik en probeer er nog een vriendelijke knik uit te persen. Dat lijkt me genoeg om het nog net sociaal aanvaardbaar te houden, en ineens bekijk ik heel aandachtig het Dalrymple interview weer. Origineel en onafhankelijk denker die man, denk ik. En als wat later de rust weergekeerd is schrijf ik dit blog in de hoop dat ze niet mee leest. Of hoop ik misschien onbewust van wel?

image

image

image 

 

image

image

image

image

Tags:

One response to “Ontmoetingen onderweg”

  1. Myriam says :

    Prachtige foto’s, en ja, sociale contacten zijn tof, als het van beide kanten tof gevonden wordt hé

    Like

Geef een reactie

The Risk-Monger

Let's examine hard decisions!

TV Olen

U hoeft dit niet te lezen.

eunmask

WE REVEAL WHAT THE EU AND THE MEDIA TRY TO CONCEAL

JunkScience.com

All the junk that’s fit to debunk.

NOT A LOT OF PEOPLE KNOW THAT

“We do not believe any group of men adequate enough or wise enough to operate without scrutiny or without criticism. We know that the only way to avoid error is to detect it, that the only way to detect it is to be free to inquire. We know that in secrecy error undetected will flourish and subvert”. - J Robert Oppenheimer.

straffe madammen

maakt vrouwen zichtbaar in de media, op congrespodia en in bedrijven

Climate of Sophistry

Climate science is sophistry...i.e., BS.

